Profilprodukter påminner om firman

11 augusti 2020 Lily Hansen

Som företagare vill man gärna profilera sin verksamhet. Man utformar sin speciella logotype som folk ska känna igen och förknippa med företaget. När firman har varit verksam en tid räcker det med att folk ser en skymt av loggan så vet de direkt vilket företag det handlar om. 

Profilprodukter i Stockholm innebär att kunder och personal får prylar som är märkta med företagets namn, logga eller färger. Och sådant som används varje dag, som pennor eller muggar, ger en ständig påminnelse om firman.

Inte dyrt men hållbart

Det lönar sig att satsa på kvalitet. Sådant som dåliga pennor eller sladdriga tröjor ger snarare dåliga associationer till företaget. Man vill att produkten ska se snygg ut så länge den används. En keps eller tröja måste vara av god kvalitet. Den ska tåla att användas mycket och se representativ ut under en lång tid.

Men vill man ha en billig giveaway, är det snarast bättre att satsa på en isskrapa eller en nyckelring. Paraplyer och golfbollar är andra populära profilprodukter. För det mesta trycks loggan på produkterna, men när det gäller textilvaror är de ofta maskinbroderade. Handdukar och badlakan är populära och används av alla människor oavsett ålder, så de är perfekta som profilprodukter.

Profilprodukter som används internt

Allt är ju inte avsett för att ges bort, utan ofta köper ett företag lite dyrare produkter och förser dem med en passande märkning. Vi har sett bilar, mopeder och andra fordon som har en påklistrad märkning, och det finns beachflaggor, skyltar och andra saker som används vid event. Det går att få lite exklusivare profilprodukter också, som är avsedda för speciellt viktiga kunder eller leverantörer.

Oftast är det bara fantasin som begränsar oss. Men om du kontaktar ett företag inom branschen presentreklam och profilprodukter, får du mängder av inspiration till saker som kan passa i din verksamhet.

Fler nyheter